Red. Naczelny PBF Station
Tytuł: Edenis - heroic-dark fantasy RPG PBF
Adres: www.edenis.eu
Hosting: Prywatny
Prawdopodobna data otwarcia: Koniec tego lub początek przyszłego roku
Gatunek: RPG
Typ: STaF
Przygotuj się na fantastyczną odskocznię od problemów i – być może – monotonii codzienności - powędruj w świat, gdzie staniesz się królem bądź nędzarzem, zabójcą smoków bądź sprzedawcą zwierząt futerkowych – od ciebie zależy, jak pokierujesz swoją postacią, jakie będą jej cele, charakter, wierzenia i ideały, kim się stanie i jak będzie postrzegana przez innych; będzie żyć wiecznie, godnie upamiętniona czy niechybnie umrze w zapomnieniu. Przemierz i odkryj niezliczone, interesujące miejsca, poznaj intrygujące postaci i przeżyj niezapomniane, fascynujące przygody z innymi, lub w pojedynkę.
Jest to całkowicie autorski pomysł, nad którym wciąż od kilku miesięcy trwają intensywne prace - nie przeszkadza to jednak w ujawnieniu rąbka tajemnicy owianej wokół niego.
Edenis jest grą PBF w klimacie heroicznego fantasy z nutą mroku, która zapewne będzie wyczuwalna już po pierwszych minutach zabawy. W głównej mierze będzie się ona rozgrywać w tytułowym Edenisie, tutaj już spieszę z wyjaśnieniem: Edenis jest jedynie jednym z planów materialnych, nie całym światem (którego zwie się tutaj Cervasią), czy jedynie krainą/miastem, jak w większości PBF'ów - to właśnie pierwszy smaczek wyróżniający.
1. Wszystkie umiejętności, zakres "czego wolno, a czego nie wolno", prawdopodobieństwo sukcesu i inne, oparte są o atrybuty, których w pierwszej wersji gry mamy siedem. Są to starannie dobrane cechy postaci, które pomogą mistrzom gry w prawidłowym rozpatrywaniu praktycznie każdej akcji/reakcji gracza.
2. Idealne oddzielenie klas i utworzenie profesji, gdzie klas jest równe dwadzieścia do wyboru, natomiast profesji szesnaście, a różnią się one praktycznie wszystkim.
3. Pierwsze tak oryginalne wykorzystanie religii w PBF'ie! Osiemnaście większych i dwadzieścia siedem pomniejszych bóstw, których tzw. "priorytet" uzależniony jest jedynie od wojen i intryg prowadzonych pomiędzy nimi samymi na tle całych eonów. Stań się wyznawcą jednego z nich i czerp z tego korzystne profity! Uważaj jednak, by swemu bóstwu nie podpaść.
4. Siedem rodzajów magii, z których niektóre dzielą się dalej na odmiany w których możesz się specjalizować, a twoje zaklęcia w specjalizacji będą silniejsze niż normalne.
5. Zniesienie tzw. "magii dla wszystkich". Są klasy, które ze względu na swe predyspozycje fizyczne i czas włożony w szkolenie, nie mają za grosz talentu magicznego i polegają jedynie na samych umiejętnościach.
6. Oddzielenie gildii od frakcji. Druga różni się od pierwszej przede wszystkim tym, że jest liczniejsza i zazwyczaj ogólnoświatowa, zrzeszająca istoty o podobnych ideologiach, pierwsza jest natomiast czysto partnerska, koleżeńska, w której panują ustalone kodeksy i zasady. Postać może należeć zarazem do gildii jak i do jakiejś frakcji.
7. Unikalne choroby i urazy. Wampiryzm i likantropia są jednymi z wielu chorób jakich można się w trakcie swych przygód nabawić.
8. Wykorzystanie fabularne języków! Wszędzie można znaleźć kogoś, kto nie umie lub nie chce mówić w języku wspólnym, znając jego język gdy tamten się tego nie spodziewa to istny skarb, który można wykorzystać do własnych celów.
9.Gdy ktoś cię pokonuje w boju, umierasz i słuch po tobie ginie... Nie! Niekoniecznie! Niematerialny plan Stigii oferuje wycieczkę po dwóch krainach, a jedynie od ciebie i twojej wiary we własne siły zależy, czy umrzesz i w konsekwencji przeniesiesz się do innych planów zasilając ich zastępy (piekielny Tetanus lub niebiański Vercires) lub staniesz się bezmyślnym cieniem (chaotyczna Lenthyria, albo z powrotem Edenis), czy też... uda ci się jakimś trafem wymknąć ze Stigii, duszą powracając do swojego ciała.
10. System tytułów, dzięki którym również zyskasz prestiż, a co za tym idzie - większa szansa na specjalne przedmioty w sklepach czy też unikalne misje od NPC (rzecz jasna, oczywiście najpierw sam musisz sobie na taki tytuł zasłużyć).
11. Rozgraniczenie przedmiotów na artefakty (legendarne i epickie), relikwie (potężne i pomniejsze) i zwykłe.
12. Na początek pięć ras grywalnych dzielących się na kultury w przypadku pełnokrwistych, a na rodzaje i typy w przypadku mieszańców.
13. W pełni autorska grafika (gdzie w pełni, mam na myśli pełnię dosłowną - wszystkie przykłady i inne wymagające tego rzeczy rysowane od podstaw).
14. Planowany dokładnie i profesjonalnie poprowadzony podręcznik w formacie .pdf wraz ze wszystkimi potrzebnymi ilustracjami i mapami, jak też edenipedia (wiki) dla tych, którzy podręcznika na dysku trzymać nie zamierzają.
Ponieważ czternastka to taka ładna, parzysta liczba, na razie zostawiam tyle. To nie jest oczywiście koniec smaczków, jednak czym byłaby "tajemnica", jeśli zdradziłabym ją całkowicie?
Już niedługo na stronie udostępniony będzie newsletter, dzięki któremu na bieżąco będzie można monitorować jak daleko posuwają się prace. Na pewno poinformuje o tym fakcie w tym temacie.
Na koniec, niepełny jeszcze Edenis (v 1.0) w liczbach:
- 5 ras, 16 kultur, 2 rodzaje, 8 typów
- 4 filary, 20 klas, 16 profesji
- 7 atrybutów, 15 umiejętności ogólnych, 25 umiejętności z profesji, niewiemjeszczeile klasowych ; )
- 45 różnych od siebie bóstw rządzących kilkunastoma planami
- 30 języków, jak na razie 32 tytuły możliwe do zdobycia (będzie więcej)
I przykładowa karta postaci:
Imię i nazwisko: Naerth Leannel Omrivin Płeć: Mężczyzna Wiek: 60 lat Rasa: Elf - mroczny (amaryta) Tytuł(y): Renegat, wprawny w boju Klasa: Łowca Atrybuty: (wypisane poszczególne atrybuty) Charakter: Neutralny zły Profesje: Kuśnierstwo - garbarstwo (II - czeladnik), tatuatorstwo - tatuowanie ciała (I - nowicjusz) Nałogi: Nie posiada Broń: (tutaj wypisane bronie w obu rękach, lub oburęczna) Ekwipunek: (wypisany szczegółowo ekwipunek nałożony na siebie, na początku plecak z jedynie pięcioma miejscami wolnymi) Sakwa: 1 real 10 florenów 45 drach Umiejętności i zdolności/czary: (jak wcześniej, wypisane) Wygląd zewnętrzny: (wyczerpujący i składny opis) Tatuaże i piercing: (jak wcześniej, wypisane wraz z profitami z nimi płynącymi) Historia postaci: (wyczerpujący i składny opis zgadzający się w 100% z uniwersum)
Rzecz jasna, należy nadmienić, że nie wszystkie punkty w karcie postaci będą dostępne dla wszystkich (znajdą się takie, które z racji swego charakteru i by nie ucierpieć na realizmie, zostaną ukryte, dostępne jedynie dla MG).
Z góry przepraszam za ewentualne błędy, sami jednak widzicie, która jest godzina. : p
Nie pogardzę ocenami zapowiedzi jak i pomysłów.
@ edit: literówka T__T
Ostatnio edytowany przez Reira (2010-10-09 04:27:40)
Offline
No muszę powiedzieć, że zapowiada się interesująco...
Zaintrygowały mnie w szczególności punkty 6, 8, 11 i 12 , ale pytanie mam do jednego:
Czy języki będą do tego stopnia rozbudowane, by moja postać znająca jeden z nich, mogła wypowiadać wszystkie kwestie właśnie w tym języku?
Skomentuj serwis i przyciągnij nowych użytkowników
Autorski świat PBF (może kiedyś się przyda) - |||||||||| - 10%
Świat - 5% Klasy Postaci - 5% Ekwipunek - 0% System - 25%
Offline
Red. Naczelny PBF Station
Elian, na początku nie (dałam sobie zbyt mało czasu), ponieważ gdybym miała tworzyć języki od zera, otwarcie forum, które już i tak jest późno, odwlekłoby się jeszcze bardziej.
Słowa, zdania, zasady gramatyczne i wszystko inne związane z językami będzie wprowadzane powoli podczas gry. Jako, że mam plan robić aktualizacje raz i porządnie (w wersjach, v 2.0 będzie następna), podejrzewam, że już w dwójce będą pierwsze zaczątki kilku języków i będzie można wypowiadać nimi klimatyczne, proste zdania, których inni, o ile nie będą go znali, nie będą mogli zrozumieć. Ponadto, by rozumieć/mówić w konkretnym języku, będzie należało wybrać profesję "lingwista", a potem, w zależności od własnej woli, nauczyć się go w jednym z kilku miejsc (profesji będzie można się uczyć w więcej, niż jednym miejscu - przykładowo, wybierając alchemię możesz nauczyć się jej z księgi dostępnej dopiero po dokonaniu wyboru, z wieży alchemicznej Antavius, czy prywatnego zgromadzenia Kręgu Srebrnej Gwiazdy - możliwości jest więc dużo, a i sama profesja nie upoważnia Cię do poznania od razu wszystkich receptur/przepisów. Od tego są stopnie od I do IV, ale to już zostanie wyjaśnione w grze).
Ostatnio edytowany przez Reira (2010-10-09 22:08:56)
Offline
Aha chyba, że tak ^^ Bo widzisz... Fajną sprawą byłoby rozbudowanie danego języka, by gracz, który chciałby się nim posługiwać, musiałby go rzeczywiście opanować, a inni, którzy nie próbowali go poznać, nie byli w stanie z kontekstu wyrwać o co chodzi... Dopiero po słownikach można by dojść co jest grane...
Motyw z wersjami gry jest solidny Daje pole do popisu i niejako porządkuje wszystkie rozszerzenia
Skomentuj serwis i przyciągnij nowych użytkowników
Autorski świat PBF (może kiedyś się przyda) - |||||||||| - 10%
Świat - 5% Klasy Postaci - 5% Ekwipunek - 0% System - 25%
Offline
Red. Naczelny PBF Station
O to chodzi. Na początku, motyw języków wykorzystywany będzie jedynie w stosunku do NPC. Podam przykład: dwóch, podejrzanie wyglądających NPC rozmawiało między sobą, aż podszedłeś trochę bliżej i Cię zauważyli. Nagle, dla bezpieczeństwa informacji, ze wspólnego zmienili na im obu znany, obcy język. Jeśli znasz ten język, możesz podsłyszeć mimo wszystko, że szykuje się gdzieś jakaś "gruba robota" i są w nią zamieszane konkretne osoby. Dzięki temu będziesz mógł zdecydować, czy sam chcesz brać udział w tej robocie i znaleźć człowieka, o którym mówili, czy może chcesz tego człowieka zaszantażować, by za milczenie coś dostać... A może zechcesz go od razu wydać w ręce sprawiedliwości? Żądając zapłaty od straży miejskiej za to, czy nie?
Jeśli nie znasz tego języka, mistrz gry opisuje jedynie cechy dla niego charakterystyczne, lecz sam nic się z tej rozmowy ciekawego nie dowiesz.
W drugiej wersji, jak już mówiłam, się to nieco zmieni i będzie można się porozumiewać w obcych językach używając prostych zdań między sobą.
Ostatnio edytowany przez Reira (2010-10-09 22:21:04)
Offline
Rozumiem Generalnie patent dosyć dobry Ba! Świetny Języki bardzo urozmaicają grę w świecie fantasy
Ja osobiście już nie mogę się doczekać otwarcia gry Nie wiem, czy będę grał, bo aktualnie nie dysponuję zbyt dużymi ilościami czasu, ale grafikę z chęcią oglądnę
Skomentuj serwis i przyciągnij nowych użytkowników
Autorski świat PBF (może kiedyś się przyda) - |||||||||| - 10%
Świat - 5% Klasy Postaci - 5% Ekwipunek - 0% System - 25%
Offline
Nowy użytkownik
8 to najbardziej mi się spodobało bardzo oryginalny pomysł i w ogóle
mam nadzieje że języki nie będą jakieś super trudne
jedyna wada jaką udało mi się zauważyć to prawdopodobna data otwarcia
Offline
A ja właśnie wręcz przeciwnie...
Moim marzeniem jest stworzenie języka w grze, którego trzeba by się rzeczywiście nauczyć, by móc się nim płynnie posługiwać... ^^
Skomentuj serwis i przyciągnij nowych użytkowników
Autorski świat PBF (może kiedyś się przyda) - |||||||||| - 10%
Świat - 5% Klasy Postaci - 5% Ekwipunek - 0% System - 25%
Offline
Esperanto drogie dzieci... Po prostu esperanto.
Względnie, łacina - to też sztuczny, martwy język.
Offline
Red. Naczelny PBF Station
Nie każdemu pasuje wykorzystywanie gotowych rozwiązań, szczególnie jeśli jego ambicje sięgają trochę ponad 'fajne forum Naruto'.
Offline
Miałem na myśli czerpanie z "doświadczeń" tych języków, a nie ich wykorzystanie. ^^
Offline
Mangel troszkę chyba źle zrozumiałeś moją ideę...
Nie miałem na myśli uczenia się języka, by rozmawiać z innymi używając go...
Raczej chodziło mi o to, że aby móc płynnie i bez przeszkód grać w PBF-ie (tzn, aby mieć dostęp do wszystkich możliwości gry), trzeba by opanować ten język w pewnym stopniu, który raczej byłby zaawansowany...
Skomentuj serwis i przyciągnij nowych użytkowników
Autorski świat PBF (może kiedyś się przyda) - |||||||||| - 10%
Świat - 5% Klasy Postaci - 5% Ekwipunek - 0% System - 25%
Offline
Czym rożni się możliwość porozumienia w grze do porozumienia w zwykłej rozmowie? O_o
Offline
Czekam na ten PBF już od pory jak wstawiłaś sobie na pun.pl do sygnatury taki tekścik "Tworze PBF: 5%".
Będę grał na 100% !
Offline