Solarie - 2010-10-09 04:23:15

Tytuł: Edenis - heroic-dark fantasy RPG PBF
Adres: www.edenis.eu
Hosting: Prywatny
Prawdopodobna data otwarcia: Koniec tego lub początek przyszłego roku
Gatunek: RPG
Typ: STaF

http://img819.imageshack.us/img819/1051/logosmall2.png

Przygotuj się na fantastyczną odskocznię od problemów i – być może – monotonii codzienności - powędruj w świat, gdzie staniesz się królem bądź nędzarzem, zabójcą smoków bądź sprzedawcą zwierząt futerkowych – od ciebie zależy, jak pokierujesz swoją postacią, jakie będą jej cele, charakter, wierzenia i ideały, kim się stanie i jak będzie postrzegana przez innych; będzie żyć wiecznie, godnie upamiętniona czy niechybnie umrze w zapomnieniu. Przemierz i odkryj niezliczone, interesujące miejsca, poznaj intrygujące postaci i przeżyj niezapomniane, fascynujące przygody z innymi, lub w pojedynkę.



Jest to całkowicie autorski pomysł, nad którym wciąż od kilku miesięcy trwają intensywne prace - nie przeszkadza to jednak w ujawnieniu rąbka tajemnicy owianej wokół niego.

Edenis jest grą PBF w klimacie heroicznego fantasy z nutą mroku, która zapewne będzie wyczuwalna już po pierwszych minutach zabawy. W głównej mierze będzie się ona rozgrywać w tytułowym Edenisie, tutaj już spieszę z wyjaśnieniem: Edenis jest jedynie jednym z planów materialnych, nie całym światem (którego zwie się tutaj Cervasią), czy jedynie krainą/miastem, jak w większości PBF'ów - to właśnie pierwszy smaczek wyróżniający.

1. Wszystkie umiejętności, zakres "czego wolno, a czego nie wolno", prawdopodobieństwo sukcesu i inne, oparte są o atrybuty, których w pierwszej wersji gry mamy siedem. Są to starannie dobrane cechy postaci, które pomogą mistrzom gry w prawidłowym rozpatrywaniu praktycznie każdej akcji/reakcji gracza.
2. Idealne oddzielenie klas i utworzenie profesji, gdzie klas jest równe dwadzieścia do wyboru, natomiast profesji szesnaście, a różnią się one praktycznie wszystkim.
3. Pierwsze tak oryginalne wykorzystanie religii w PBF'ie! Osiemnaście większych i dwadzieścia siedem pomniejszych bóstw, których tzw. "priorytet" uzależniony jest jedynie od wojen i intryg prowadzonych pomiędzy nimi samymi na tle całych eonów. Stań się wyznawcą jednego z nich i czerp z tego korzystne profity! Uważaj jednak, by swemu bóstwu nie podpaść.
4. Siedem rodzajów magii, z których niektóre dzielą się dalej na odmiany w których możesz się specjalizować, a twoje zaklęcia w specjalizacji będą silniejsze niż normalne.
5. Zniesienie tzw. "magii dla wszystkich". Są klasy, które ze względu na swe predyspozycje fizyczne i czas włożony w szkolenie, nie mają za grosz talentu magicznego i polegają jedynie na samych umiejętnościach.
6. Oddzielenie gildii od frakcji. Druga różni się od pierwszej przede wszystkim tym, że jest liczniejsza i zazwyczaj ogólnoświatowa, zrzeszająca istoty o podobnych ideologiach, pierwsza jest natomiast czysto partnerska, koleżeńska, w której panują ustalone kodeksy i zasady. Postać może należeć zarazem do gildii jak i do jakiejś frakcji.
7. Unikalne choroby i urazy. Wampiryzm i likantropia są jednymi z wielu chorób jakich można się w trakcie swych przygód nabawić.
8. Wykorzystanie fabularne języków! Wszędzie można znaleźć kogoś, kto nie umie lub nie chce mówić w języku wspólnym, znając jego język gdy tamten się tego nie spodziewa to istny skarb, który można wykorzystać do własnych celów.
9.Gdy ktoś cię pokonuje w boju, umierasz i słuch po tobie ginie... Nie! Niekoniecznie! Niematerialny plan Stigii oferuje wycieczkę po dwóch krainach, a jedynie od ciebie i twojej wiary we własne siły zależy, czy umrzesz i w konsekwencji przeniesiesz się do innych planów zasilając ich zastępy (piekielny Tetanus lub niebiański Vercires) lub staniesz się bezmyślnym cieniem (chaotyczna Lenthyria, albo z powrotem Edenis), czy też... uda ci się jakimś trafem wymknąć ze Stigii, duszą powracając do swojego ciała.
10. System tytułów, dzięki którym również zyskasz prestiż, a co za tym idzie - większa szansa na specjalne przedmioty w sklepach czy też unikalne misje od NPC (rzecz jasna, oczywiście najpierw sam musisz sobie na taki tytuł zasłużyć).
11. Rozgraniczenie przedmiotów na artefakty (legendarne i epickie), relikwie (potężne i pomniejsze) i zwykłe.
12. Na początek pięć ras grywalnych dzielących się na kultury w przypadku pełnokrwistych, a na rodzaje i typy w przypadku mieszańców.
13. W pełni autorska grafika (gdzie w pełni, mam na myśli pełnię dosłowną - wszystkie przykłady i inne wymagające tego rzeczy rysowane od podstaw).
14. Planowany dokładnie i profesjonalnie poprowadzony podręcznik w formacie .pdf wraz ze wszystkimi potrzebnymi ilustracjami i mapami, jak też edenipedia (wiki) dla tych, którzy podręcznika na dysku trzymać nie zamierzają.

Ponieważ czternastka to taka ładna, parzysta liczba, na razie zostawiam tyle. To nie jest oczywiście koniec smaczków, jednak czym byłaby "tajemnica", jeśli zdradziłabym ją całkowicie?
Już niedługo na stronie udostępniony będzie newsletter, dzięki któremu na bieżąco będzie można monitorować jak daleko posuwają się prace. Na pewno poinformuje o tym fakcie w tym temacie.

Na koniec, niepełny jeszcze Edenis (v 1.0) w liczbach:
- 5 ras, 16 kultur, 2 rodzaje, 8 typów
- 4 filary, 20 klas, 16 profesji
- 7 atrybutów, 15 umiejętności ogólnych, 25 umiejętności z profesji, niewiemjeszczeile klasowych ; )
- 45 różnych od siebie bóstw rządzących kilkunastoma planami
- 30 języków, jak na razie 32 tytuły możliwe do zdobycia (będzie więcej)

I przykładowa karta postaci:

Kod:

Imię i nazwisko: Naerth Leannel Omrivin
Płeć: Mężczyzna
Wiek: 60 lat
Rasa: Elf - mroczny (amaryta)
Tytuł(y): Renegat, wprawny w boju
Klasa: Łowca
Atrybuty: (wypisane poszczególne atrybuty)
Charakter: Neutralny zły
Profesje: Kuśnierstwo - garbarstwo (II - czeladnik), tatuatorstwo - tatuowanie ciała (I - nowicjusz)
Nałogi: Nie posiada
Broń: (tutaj wypisane bronie w obu rękach, lub oburęczna)
Ekwipunek: (wypisany szczegółowo ekwipunek nałożony na siebie, na początku plecak z jedynie pięcioma miejscami wolnymi)
Sakwa: 1 real 10 florenów 45 drach
Umiejętności i zdolności/czary: (jak wcześniej, wypisane)
Wygląd zewnętrzny: (wyczerpujący i składny opis)
Tatuaże i piercing: (jak wcześniej, wypisane wraz z profitami z nimi płynącymi)
Historia postaci: (wyczerpujący i składny opis zgadzający się w 100% z uniwersum)

Rzecz jasna, należy nadmienić, że nie wszystkie punkty w karcie postaci będą dostępne dla wszystkich (znajdą się takie, które z racji swego charakteru i by nie ucierpieć na realizmie, zostaną ukryte, dostępne jedynie dla MG).

http://img824.imageshack.us/img824/4117/edenisbanner468x60anim.gif



Z góry przepraszam za ewentualne błędy, sami jednak widzicie, która jest godzina. : p
Nie pogardzę ocenami zapowiedzi jak i pomysłów.

@ edit: literówka T__T

Elian - 2010-10-09 18:07:21

No muszę powiedzieć, że zapowiada się interesująco... :)

Zaintrygowały mnie w szczególności punkty 6, 8, 11 i 12 ;), ale pytanie mam do jednego:

Czy języki będą do tego stopnia rozbudowane, by moja postać znająca jeden z nich, mogła wypowiadać wszystkie kwestie właśnie w tym języku? :)

Solarie - 2010-10-09 22:06:31

Elian, na początku nie (dałam sobie zbyt mało czasu), ponieważ gdybym miała tworzyć języki od zera, otwarcie forum, które już i tak jest późno, odwlekłoby się jeszcze bardziej.
Słowa, zdania, zasady gramatyczne i wszystko inne związane z językami będzie wprowadzane powoli podczas gry. Jako, że mam plan robić aktualizacje raz i porządnie (w wersjach, v 2.0 będzie następna), podejrzewam, że już w dwójce będą pierwsze zaczątki kilku języków i będzie można wypowiadać nimi klimatyczne, proste zdania, których inni, o ile nie będą go znali, nie będą mogli zrozumieć. Ponadto, by rozumieć/mówić w konkretnym języku, będzie należało wybrać profesję "lingwista", a potem, w zależności od własnej woli, nauczyć się go w jednym z kilku miejsc (profesji będzie można się uczyć w więcej, niż jednym miejscu - przykładowo, wybierając alchemię możesz nauczyć się jej z księgi dostępnej dopiero po dokonaniu wyboru, z wieży alchemicznej Antavius, czy prywatnego zgromadzenia Kręgu Srebrnej Gwiazdy - możliwości jest więc dużo, a i sama profesja nie upoważnia Cię do poznania od razu wszystkich receptur/przepisów. Od tego są stopnie od I do IV, ale to już zostanie wyjaśnione w grze).

Elian - 2010-10-09 22:10:35

Aha chyba, że tak ^^ Bo widzisz... Fajną sprawą byłoby rozbudowanie danego języka, by gracz, który chciałby się nim posługiwać, musiałby go rzeczywiście opanować, a inni, którzy nie próbowali go poznać, nie byli w stanie z kontekstu wyrwać o co chodzi... Dopiero po słownikach można by dojść co jest grane...

Motyw z wersjami gry jest solidny :) Daje pole do popisu i niejako porządkuje wszystkie rozszerzenia :)

Solarie - 2010-10-09 22:19:55

O to chodzi. Na początku, motyw języków wykorzystywany będzie jedynie w stosunku do NPC. Podam przykład: dwóch, podejrzanie wyglądających NPC rozmawiało między sobą, aż podszedłeś trochę bliżej i Cię zauważyli. Nagle, dla bezpieczeństwa informacji, ze wspólnego zmienili na im obu znany, obcy język. Jeśli znasz ten język, możesz podsłyszeć mimo wszystko, że szykuje się gdzieś jakaś "gruba robota" i są w nią zamieszane konkretne osoby. Dzięki temu będziesz mógł zdecydować, czy sam chcesz brać udział w tej robocie i znaleźć człowieka, o którym mówili, czy może chcesz tego człowieka zaszantażować, by za milczenie coś dostać... A może zechcesz go od razu wydać w ręce sprawiedliwości? Żądając zapłaty od straży miejskiej za to, czy nie?
Jeśli nie znasz tego języka, mistrz gry opisuje jedynie cechy dla niego charakterystyczne, lecz sam nic się z tej rozmowy ciekawego nie dowiesz.

W drugiej wersji, jak już mówiłam, się to nieco zmieni i będzie można się porozumiewać w obcych językach używając prostych zdań między sobą.

Elian - 2010-10-09 22:25:59

Rozumiem :) Generalnie patent dosyć dobry :) Ba! Świetny :D Języki bardzo urozmaicają grę w świecie fantasy :)

Ja osobiście już nie mogę się doczekać otwarcia gry :) Nie wiem, czy będę grał, bo aktualnie nie dysponuję zbyt dużymi ilościami czasu, ale grafikę z chęcią oglądnę ;)

Akihto Shimada - 2010-10-14 08:40:13

8 to najbardziej mi się spodobało bardzo oryginalny pomysł i w ogóle
mam nadzieje że języki nie będą jakieś super trudne  :)
jedyna wada jaką udało mi się zauważyć to prawdopodobna data otwarcia :D

Elian - 2010-10-14 11:15:18

A ja właśnie wręcz przeciwnie...
Moim marzeniem jest stworzenie języka w grze, którego trzeba by się rzeczywiście nauczyć, by móc się nim płynnie posługiwać... ^^

Mangel - 2010-10-14 13:11:51

Esperanto drogie dzieci... Po prostu esperanto.
Względnie, łacina - to też sztuczny, martwy język.

Solarie - 2010-10-14 13:19:02

Nie każdemu pasuje wykorzystywanie gotowych rozwiązań, szczególnie jeśli jego ambicje sięgają trochę ponad 'fajne forum Naruto'.

Mangel - 2010-10-14 13:26:25

Miałem na myśli czerpanie z "doświadczeń" tych języków, a nie ich wykorzystanie. ^^

Elian - 2010-10-14 15:22:25

Mangel troszkę chyba źle zrozumiałeś moją ideę...
Nie miałem na myśli uczenia się języka, by rozmawiać z innymi używając go...
Raczej chodziło mi o to, że aby móc płynnie i bez przeszkód grać w PBF-ie (tzn, aby mieć dostęp do wszystkich możliwości gry), trzeba by opanować ten język w pewnym stopniu, który raczej byłby zaawansowany...

Mangel - 2010-10-14 18:38:36

Czym rożni się możliwość porozumienia w grze do porozumienia w zwykłej rozmowie? O_o

FraseR - 2010-10-15 13:53:29

Przyznam, że zapowiada się naprawdę obiecująco. Fabuła jest ciekawa i wciągająca. Czekam z niecierpliwością.

Ravson - 2010-10-18 20:52:02

Czekam na ten PBF już od pory jak wstawiłaś sobie na pun.pl do sygnatury taki tekścik "Tworze PBF: 5%".
Będę grał na 100% !

James - 2010-10-18 20:56:01

Sorki za OFF.
Ravson
Nie chwal dnia przed świtem. Oceniłeś forum na podstawie obrazka i napisu w sygnaturze Reiry.
Nie będziesz grał na 100% bo może się cos stać i forum nie będzie otworzone. A może znudzi Ci się takie coś. Nie poradzisz sobie z tym forum?...

Ravson - 2010-10-19 19:17:51

Nic nie wiesz. Będę grał nawet wtedy jak nie będzie otwarte. o. ;)

Jullka - 2010-11-01 18:23:08

Zapowiedź niezła...
Ja na pewno będe czekać na tego pbf'a.
Mam nadzieje że ci się uda z grą:)

Elian - 2010-11-11 16:11:45

Troszkę ucichło o tym projekcie... Czy można dowiedzieć się czegokolwiek na temat postępów od zamieszczenia zapowiedzi?

Solarie - 2010-11-11 16:22:02

Cały czas go tworzę. Mogę zapewnić, mimo, że nie piszę na bieżąco w temacie, że prace trwają. Dzisiaj idą pod nóż pierwsze autorskie grafiki. O ile znajdę baterię do piórka tabletowego... Jeśli znajdę, wstawię tu niebawem jej próbkę.

PS: pomysł newslettera stanął w miejscu - muszę chwilę nad tym pomyśleć i sama nauczyć się go postawić.
Lub, może zagadać do Rudika...

japol - 2010-11-19 15:43:34

pomysły dobre tylko czy rozwiązanie ich będzie jak w czasie obietnic? wiecie puki nie zobaczę to nie uwierzę, a w warszawie jest tai specjalny budynek dla osób które mówią różne rzeczy tylko wykonanie gorsze.

edit: tak na marginesie pbf to rpg ^^ bo raczej musisz się w kogoś wcielić ;] więc sformowanie"...pbf rpg" to masło maślane

Mangel - 2010-11-19 17:45:23

japol jak zwykle mówi, a nie wie co.
Owszem, pbf to gałąź RPG, ale nie oznacza to, ze RPG pbf jest błędne. Liczy się kontekst, tu oznacza to pbf w realiach systemu RPG który powstaje osobno, tak jak w Zakonie.

Ishie - 2010-11-19 18:37:43

Fantasy to mój konik, a dawno nie widziałam naprawdę dopracowanego forum o tej tematyce. A szkoda, bo chętnie bym gdzieś zagrała. Trzymam kciuki. :)

Mangel - 2010-11-19 18:58:50

To ja polecam mój Zakon, jest w miarę dopracowany...

japol - 2010-11-19 20:23:24

hmm aby grać przez forum to trzeba się w kogoś wcielić co w wolnym tłumaczeniu oznacza RPG :) nie wyobrażam sobie innego grania na forum jak wcielenie się w kogoś i wątpię by ktoś w najbliższym czasie stworzył PBF w którym się nie wcielamy w kogoś ( np zarządzanie państwem) i utrzymało się forum rok ?

Elian - 2010-11-19 22:08:28

japol, więc rozumiem, że pbf-em nazywasz grę opartą na skrypcie forum, która prosperuje ponad rok? Wiele definicji PBF słyszałem, ale nikt jeszcze w ten sposób nie podszedł do sprawy PBF...

Ja sam stworzyłem strategię PBF niestety ze względu na brak czasu zamknąłem go po trochę ponad dwóch miesiącach - mieliśmy blisko 150 rejestracji i około 15-20 użytkowników aktywnych, więc jak widzisz da się zrobić strategię :P

Sam mam parę wizji gier PBF wykraczających daleko po za szeroko pojęte RPG i uwierz mi, że światek PBF naprawdę jeszcze nie wiele pokazał...

japol - 2010-11-19 23:24:48

jakbym nie wiedział ;] że niewiele pokazał sam tworze coś czego mam nadzieje nie pokazał więc wiesz, ale ciekawi mnie kiedy pojawi się geek PBF

Solarie - 2010-12-26 22:39:34

Lekka poprawka: Otwarcie forum się przesunie, jednak nie o dużo. Myślę, że w lutym powinno wystartować, aczkolwiek czy na początku, czy pod koniec - nie mam pojęcia, a wolę nie zapeszać. Trochę zbyt dużo sobie na głowę zwaliłam w życiu prywatnym szczerze mówiąc, dlatego też to przesunięcie.

By jednak udowodnić, że prace nad nim ciągle trwają, przesyłam próbkę grafiki - ot, zwykła, prosta mapka. Postaram się w najbliższym czasie na potrzeby gry ją udoskonalić.

http://img9.imageshack.us/img9/1847/mapaedenisu.png

Link: http://img9.imageshack.us/img9/1847/mapaedenisu.png

Nelgor - 2010-12-26 22:46:33

Czekamy z niecierpliwością na Edenis. ;)
Liczę na mojego kurczaka...

Zastanawia mnie jedno, mianowicie 'Materialny plan Edenisu'. A może być niematerialny? xD

Solarie - 2010-12-26 23:17:39

Oczywiście. Edenis jest materialny, ale już np. Stigia jest niematerialna. ; P

Asomoto - 2011-02-15 18:31:47

Witam. Zapowiedz PBF'a bardzo się mi spodobała i już długo czekam na otwarcie ;P. Chciałbym wiedzieć, jeżeli oczywiście mogę, jak idą pracę na Edenis? Czy jest już planowana data otwarcia tegoż właśnie PBF'a? Bardzo proszę o odpowiedź :).

Solarie - 2011-02-15 22:03:25

Sama przyznam, że na niego czekam, mimo, że go robię. Nie zawsze znajdzie się czas, a robię go praktycznie sama (Nelgor troszkę pomaga), bo wtedy wiem, że wyjdzie dokładnie taki jak chcę by wyszedł.

Co do samych prac - system jest prawie gotowy, to co najważniejsze jest spisane, a dopisuję te mniej ważne rzeczy jak sobie przypomnę. Aktualnie trwa spisywanie najważniejszych prac do biblioteki, z których można się dowiedzieć trochę o samym uniwersum. Graficznie zrobiony jest już layout, pozostaje go zakodować. Wciąż pozostaje do zrobienia większość opisów miejsc (trochę ich jest) jak i grafiki do nich (przypominam, że grafiki będą robione od podstaw). Również do opisania pozostały umiejętności, niektóre czary, atrybuty - po prostu mechanika, choć podejrzewam, że z tym nie będzie dużo roboty. Ogólny stan prac nad nim oceniam na jakieś 65%, gdzie 25% do zrobienia jeszcze to tekst, a 10% to grafika.

eohie - 2011-02-16 14:39:44

Widać, ze włożyłaś i nadal masz zamiar wkładać w tę grę dużo serca i starań, jednak... nic oryginalnego :( To będzie kolejny role-play w które i tak najlepiej się gra twarzą w twarz i nic ani nikt nie stworzy na pbf atmosfery lepszej niż taka kampania prowadzona razem z kumplami na przykład w wfrp  lub d&d. Było wiele prób przeniesienia tego typu gier na PC jednak wszystkim brakuje klimatu... np. DrakenSang dokładnie zerżnięta mechanika jednej z ver. d&d i nawet miło się gra, lecz kiedy mam do wyboru znajomych, a całkowicie sztuczną grę to wybiorę znajomych ;) Co do podziału na klasy... jak ja tego nie znoszę ;D sam nie wiem czemu ale po prostu to jest dla mnie za mało naturalistyczne. Z językiem fajny pomysł lecz już to widziałem na nie jednym pbfie SW, wszystko zależy od "klasy" MG.

Co do systemu... jeśli stanie się zbyt rozbudowany tzn. będą statystyki, pkt. sławy, pkt. prestiżu, pkt. życia to to będzie nokaut, wiec nie "zapchaj" całego forum zawiłą mechanika, która całkiem fajnie odbieramy my sami aczkolwiek dla innych może to być po prostu bezsensowne.

Jeszcze raz wrócę do tematyki gry... fantasy - magia i miecz. Tego było już od groma i na wszystkie możliwe sposoby i tak jeśli człowiek chce w coś takiego pograć, to mało wymagający grają na lastinn, a bardziej wybredni ze znajomymi... kwiatków w czasie gry nic nie przebije :D

Wracając do religii... +40 bóstw... o każdym napisz stronę A4 żeby było ciekawie... tego jest zbyt wiele, a poza tym motywy bóstw zaczną się powtarzać. Już lepiej oklepane trio boskie czy inny kółko wzajemnej, boskiej adoracji.

Jeśli mogę ci coś podpowiedzieć to polecam ci zainteresować się "Drogą Cienia" gdzie jest najlepsze znane mi rozwiązanie magii... viry są po prostu epickie - kwintesencja tajemnicy, potęgi i mrocznych sił.


Reasumując. Nie przejmuj się zbytnio tym co piszę ;) Nie chciałem cię w żaden sposób urazić, jednak uważam, że czyste fantasy w pbf choćby nie wiem jak autorskie... to będzie albo zbyt autorskie, albo za mało oryginalne. W sprawach fantasy, każdy ma własne zdanie jak powinien wyglądać system idealny, dlatego sam nigdy bym się nie podjął tworzenia takiej gry... już kolejny pbf naruto miałby większą szansę na przebicie...

Wszystko co napisałem opiera się jedynie na moich odczuciach co do tego co napisałaś, więc być może się mylę i za kilka miesięcy wszyscy będą gadać o twoim pbf, a nie o kolejnym świecie na plemionach... Powodzenia ;D

Solarie - 2011-02-16 16:03:30

Eohie, doceniam, że walnąłeś tu tak długą opinię - takie się najlepiej czyta i pomagają wysnuć najwięcej wniosków. ^^
Nie uraziłeś mnie ani jednym zdaniem, bo mam świadomość, że każdy może mieć inne odczucia względem jednego punktu. Spieszę jedynie z wyjaśnieniem - nie będzie to typowe 'magia i miecz'. Jak już wcześniej pozwoliłam sobie zaznaczyć 'heroiczne fantasy z nutą mroku' - krew, tortury, przekleństwa (jakkolwiek dziwnie to brzmi), różne szaleństwa, obłędy, mroczne tajemnice przechodzących obok ludzi - to wszystko i więcej znajdzie miejsce w tym pbf'ie. O śmierć będzie równie łatwo. Staram się go tworzyć z myślą o względnym realizmie jeśli chodzi o samych 'śmiertelników' stąpających po ziemi (jeśli mogę się tak wyrazić), w niektórych momentach nawet uwydatniając te złe cechy.
System - nie wiem szczerze mówiąc czy jest rozbudowany, czy nie. Przy jego spisywaniu starałam się po prostu, by cała gra była fair play, nie myślę jednak by było go tu za dużo - liczby to praktycznie tylko i wyłącznie atrybuty (no i pkt. doświadczenia, ale to osobny temat na wywód), tyle, że od nich trochę zależy (bez bawienia się w punkty prestiżu czy punkty życia/many : P).
Z bóstwami to jest tak, że czci się tylko jedno - na początek jest dostępne ich 'tylko' 18 ^^ W zasadzie każde jest inne, staram się by miały one własne osobowości - no ale jednak wiadomo, jakichś tam podobieństw pomiędzy niektórymi nie uniknę.

Na koniec, pozwolę sobie na dygresję:

To będzie kolejny role-play w które i tak najlepiej się gra twarzą w twarz i nic ani nikt nie stworzy na pbf atmosfery lepszej niż taka kampania prowadzona razem z kumplami na przykład w wfrp lub d&d.

Zdaję sobie z tego sprawę, ale gdyby każdy myślał podobnie to jak dotąd nie powstałby żaden pbf. ;d

Ishie - 2011-02-16 23:55:35

kiedy mam do wyboru znajomych, a całkowicie sztuczną grę to wybiorę znajomych

To by było chyba bardzo smutne, gdybyś w takiej sytuacji wybrał siedzenie przed komputerem ;)  Fora PBF/RPG/ETC są, w moim mniemaniu, dobre jako substytut w podobnych sytuacjach. Nie mają za zadanie prześcignięcia realnej rozgrywki, bo to raczej niemożliwe. Nie zgodzę się z Tobą, w sprawie tego, że Edenis nie ma szansy na przebicie, bo ma - dzięki temu, że jego autorka podchodzi do swojego świata z sercem i ogromnym entuzjazmem.

Solarie - 2011-02-20 02:57:25

Miło mi poinformować o otwarciu supportu dla potencjalnych graczy pod adresem http://www.edenis.eu/support/
Po 'co, jak i dlaczego' odsyłam do tego tematu.

Zapraszam serdecznie.

Sayori - 2011-02-20 12:01:22

O, fajniutko. Już się zarejestrowałem i może złoże podanko na MG xD.

wskrak.pl