Od jakiegoś czasu zadaję sobie to pytanie. Czy jest to w ogóle możliwe?
Ja osobiście chciałbym, by gry PBF weszły w poczet gier, które są produkcjami profesjonalnymi, dającymi rozrywkę dużej ilości graczy, a przy tym zarabiające same na siebie (np. na potrzeby rozwijania serwera).
Jak wy sobie to wyobrażacie? W ogóle jaki macie stosunek do tej idei? Chciałbym poznać wasze zdania. Interesują mnie oczywiście konkretne argumenty, które podważą, bądź potwierdzą możliwość dotarcia do tego kamienia milowego w dziedzinie gier PBF.
Skomentuj serwis i przyciągnij nowych użytkowników
Autorski świat PBF (może kiedyś się przyda) - |||||||||| - 10%
Świat - 5% Klasy Postaci - 5% Ekwipunek - 0% System - 25%
Offline
Ciekawe. Nigdy się nad tym nie zastanawiałem. Wątpię by jednak coś takiego weszło bo nie wyobrażam sobie np. Reklamy w telewizji: Ostoja Fantazji, Niesamowite przygody i co najważniejsze dobra zabawa! To wszystko gwarantuje Zakon Światła.
Czy coś w tym stylu. Jeśli coś źle zrozumiałem to sorki, ale po szkole mam trochę "zamazany" mózg. Pozdrawiam.
Offline
Użytkownik
Też nie chciałbym, by pieniądze rządziły pbf'ami. Jeśli ktoś tworzy forum za darmo, to albo dlatego, że chce się poczuć jak master (admin ma zawsze racje) i podbudować swoje ego, albo wkłada serce w to, co robi i takie gry podobają się ludziom najbardziej.
Jeśli zaś mamona zaczęłaby rządzić tym biznesem, powstawałoby wiele gier tylko dlatego, by na tym zarobić, a nie, by pokazać użytkownikowi, jakim pięknem jest jego wyobraźnia.
Dziękuję
Offline
No powiem, że troszkę źle zrozumieliście temat...
Nie miałem na myśli sytuacji, gdy PBF wymaga płacenia czegoś w rodzaju abonamentu czy coś... Raczej chodziło mi o to, że PBF uzyskuje zyski z reklam, ostatecznie z jakiegoś konta PREMIUM, które nie byłoby na tyle rozbudowane, żeby wywyższyć gracze mających je...
Do tego reklama w w czasopismach z grami komputerowymi czy coś...
Ja też nie chciałbym, by gry PBF były kolosami, istniejącymi tylko po to, by ciągnąć z tego korzyści materialne...
Skomentuj serwis i przyciągnij nowych użytkowników
Autorski świat PBF (może kiedyś się przyda) - |||||||||| - 10%
Świat - 5% Klasy Postaci - 5% Ekwipunek - 0% System - 25%
Offline
Zacznijmy od podstaw.
Jak ocenić profesjonalizm gry RPG (nie ważne, cRPG, zwykłe RPG, pbf, pbc, pbm...)? Co sprawia, ze przychodzi nam na myśl słowo "profesjonalne"?
Oczywiście, odpowiedni poziom wykonania, opcje jakie daje gra, jej "opakowanie" i "wnętrze" (grafika, skrypty). Ważne jest też podejście do graczy, wzajemne stosunki team - gracze, struktury istniejące poza grą, ale będące dla niej oparciem. No i oczywiście, cel.
Cel jest najważniejszy, bo profesjonalna rozrywka musi być zarazem konstruktywna i służyć jakiemuś celowi. Seriale przynoszą kasę z reklam, książki kasę i popularność autorowi... Co może dać pbf? Co jest celem "profesjonalnego" pbf? Ja obstawiam, przynajmniej odnoście autorek, że jest to stworzenie systemu RPG który da sie zawrzeć w podręczniku.
Zakon od kilku lat ja sam i inne osoby, razem i osobno, próbujemy zamknąć w takich ramach. Choć jesteśmy bliżsi celu niż 99,9999999999[...]2% projektów, to jednak nadal sporo brakuje.
Jaki z tego wniosek?
Tak, pbf może być "profesjonalnie" wykonany. Tak, pbf może być "profesjonalną rozrywką". Nie, nie ma jeszcze profesjonalnych (już bez cudzysłowu) pbf.
Dziękuje, do ciastek ("do widzenia" już się opatrzyło).
Offline