Mam do "zapowiedzenia" grę Demolitons. Jest to strategiczny pbf w którym wcielamy się w władcę stworzonego przez nas państwa/ osady.Gra toczy się od prehistorii do czasów futurystycznych. Kiedy zostanie zaakceptowane podanie o wasz kraj i zostanie uzupełnione wam forum, to możecie zacząć grać. Czekają na was wojny, bunty i misje. Jeśli masz odwagę stanąć twarzą w twarz z wyzwaniami rzuconymi przez lud to zarejestruj się i poznaj smak władzy.
Ciekawostki:
Możliwość stworzenia własnej religii.
Brak gotowych technologii władcy sami zlecają badania.
Kilka skryptów które mimo wszystko nie są zbyt ważne dla gry
Admin jest literatem (osoba robiąca misje) na kozacyrpg
Co oferuje ten pbf?
Dobrą zabawę
Przyjemnie spędzony czas
Możliwość prowadzenia własnego państwa
Możliwość wynalezienia w XXIw technologii z XXIIw (oczywiście za odpowiednią cenę )
Częste misje
Link
www.demolitons.pun.pl
Komentujcie, wszystkie normalne uwagi rozpatrzę
Offline
Użytkownik
Tak tylko powiem że mój PBF jest niemal identyczny
A co do twojego:
Nie "demolitons" tylko demolitions jak już
Pogoda to rzecz nie trafiona - w każdym kraju będzie przecież inna. Poza tym jak często zmienia się pogoda? A jak szybko mija rok?
Grafika - 5/10
Postów - 3/10 (ja potrzebowałem dwa razy więcej, a moje zasady są chyba prostsze)
Zasady, mechanika - 4/10 (jw. mało postów. I co oznacza "niewielką część prowincji"? Dla mnie niewielka część to całość )
Reszta - 6/10
Średnia - 4/10 - średni
Offline
Demolitons chciałem zrobić demolitons ale "i" za szwankowało
Pogodę ustalę przy większej ilości graczy. Zrobię z 4 tabele ew usunę pogodę.
Grafika tylko logo
Posty- wiem tez mnie zdziwiło, że tak mało ale nie widziałem sensu w spamie
Mechanika- mało postów co za tym idzie mniejsza komplikacja. Nie chcę mechaniki typu. Jeżeli chcesz kupić oddział łuczników pomnóż żywność przez 2 i odejmij 5....
Co do podobieństwa. Miał być styl bf2 ale były problemy z logiem. Może podobne ale wzorowałem się na badaniu rynku u kilku znajomych i kilku osób z neta. Wzorowałem się na kozakach (3/4) oraz na Nationality (z własną religią i osadą)
"Niewielka część" zostanie poprawiona na część
Offline
Redaktor PBF Station i Zacny Żelek
A więc ocenię.
Header - Zmień jak szybko się da!
Styl - Podobnie jak z headerem.
Ikony ci się pomnożyły... Pod postem masz '1.4' ikony.
Kodami zniszczyłeś styl i teraz jest dziwnie przemieszczony.
Racja, pogoda wszędzie będzie inna.
Gdzie mapa świata? Skąd mam wiedzieć co podbijam i gdzie jestem? Fakt, mapa jest. Trochę problemu przy aktualizacji będzie.
Surowce w grze to:
żywność
skóry
narzędzia
Kamień, drewno, glina, złoto... One już się nie liczą?
Jak można farmę budować rok? o_O
I... Kiedy mija ten rok?
---
Jak dla mnie gra jest niedokończona. Popracuj nad systemem. ^^^.
Edycja:
Od beznadziejnego stylu do beznadziejnego. xd
Ostatnio edytowany przez Nelgor (2010-12-22 18:36:46)
Offline
Użytkownik
Wiedziałem że wzorowałeś się na Nationality ^^
A zmienienie "niewielka część" na "część" nic nie da bo wielkość pozostaje nadal pojęciem względnym. Rozumiem, nie można zająć całej prowincji. Ale co jeśli zajmę prawie całą? Dla mnie to jest część.
Offline
Mechanika v1.0 by Inasis
1. Co to jest za gra?
Jest to gra pbf(czyt. play by forum) w której wcielamy się w władcę wymyślonego przez nas państwa. Rok w grze trwa 5 dni.
2.Jak mam zacząć?
Jeśli chcesz grać, a nie masz konta to najpierw rejestracja oczywiście. Kiedy masz już konto zakładasz wątek w rekrutacji i wypełniasz swoje podanie tak jak jest we wzorze. Kiedy zostanie zaakceptowane uzupełniasz forum swojego państwa/osady i gdy zostanie uzupełnione grasz.
3.Surowce
W grze występują następujące surowce:
złoto: za nie kupujemy wojsko i budynki
kamień: możemy nim budować
drewno (od 3000 p.n.e.): służy do budowy
cegła (od 500 r p.n.e.): dzięki niej możemy wznosić solidniejsze budowle niż drewniane
żywność: dzięki niej możemy wykarmić ludność i wojsko.
Surowce zdobywamy poprzez wydobycie ich oraz dostajemy je co roku. Zbieramy je poprzez specjalne działania. (więcej w punkcie państwa )
Złoto możemy wydobywać gdy wynajdziemy kilofy. Tak to zapłatą jest żywność. Złoto przywa nam co roku w następującej ilości:
Od 1 do 5: 1 złoto
Od 5 do 10: 2 złota
Od 10 do 15: 3 złota
Od 15 do 20: 4 złota
Od 20 do ???: 5 złota
Żywność najłatwiejszy do zdobycia surowiec. Służy do wykarmiania ludzi. Kiedy mamy 10 żywności możemy przez rok wykarmić 100 ludzi bądź 50 żołnierzy. Gdy mamy żywność na danym poziomie co rok dostajemy ww surowiec w następujących ilościach:
Od 1 do 5: 1 żywność
Od 5 do 10: 2 pożywienia
Od 10 do 15: 3 pożywienia
Od 15 do 20: 4 pożywienia
Od 20 do ???: 5 pożywienia
Surowce budowlane są bardzo ważne gdy chcemy coś zbudować. Aby budować kamieniem potrzebujemy kilofu i dłuta, aby budować drewnem potrzebujemy siekiery aby budować cegłą musimy zbadać cegłę. Co rok dostajemy następująca ilość surowca budowlanego:
Od 1 do 5: 1 kamień/drewno/cegła
Od 5 do 10: 2 kamienie/drewna/cegły
Od 10 do 15: 3 kamienie/drewna/cegły
Od 15 do 20: 4 kamienie/drewna/cegły
Od 20 do ???: 5 kamieni/drewna/cegieł
4.Ekonomia
Ważną częścią gry jest ekonomia. Poprzez handel i rozbudowę odpowiednich budynków zyskujemy surowce i inne bonusy takie jak: przyrost ludności, poparcie, możliwość rekrutacji wojska. Ekonomia pozwala nam zwiększyć dochody.
Ekonomia to także podatki. Są 3 rodzaje podatków:
wysokie
średnie
niskie
Kiedy ustalamy wysokie podatki to otrzymujemy 3000g co rok ale tracimy 5% poparcia. Kiedy ustalimy średnie podatki dostajemy 1500g co rok ale tracimy 1% poparcia. Kiedy ustawimy niskie podatki to zyskujemy 750g i dostajemy +2% poparcia
5.Dyplomacja
Dobry władca nie tylko wojuje ale także używa dyplomacji aby móc bez rozlewu krwi załatwić sprawy ważne dla osady/państwa. Aby móc prowadzić rozmowy dyplomatyczne potrzebny jest dyplomata którego można zwerbować w odpowiednim budynku.
6.Armia, jednostki specjalne (szpiedzy, dyplomaci, kapłani)
6.1 Jednostki wojskowe występujące w grze:
Liczebność 1 oddziału wojska: 40 ludzi
Oszczepnicy: uzbrojeni w chude drewniane tyczki, którymi mogą rzucać. Mają na sobie skórzane odzienie. Są bardzo groźni. Koszt: 1500g
Łucznicy: Uzbrojeni w małe drewniane łuki i zaostrzone drewniane strzały. Noszą na sobie coś na rodzaj skórzanych spodni. Odpowiedni użyci zadają wielkie straty. Koszt: 1300g
Milicja: Uzbrojona w słabe drewniane włócznie i pałki. Są ubrani jak zwykli ludzie w skórzane "tuniki". Nie są najsilniejsi ale bardzo przydatni. Koszt: 1000g
Pałkarze: Uzbrojeni w kamienne pałki. Są to silni i wysocy mężczyźni noszący skórzane spodnie. Koszt: 1500g
Wojownicy: Uzbrojeni w drewniane włócznie i skórzane tarcze. Są zdolni do wytrzymania ostrzału wrogich łuczników czy oszczepników. Koszt: 2100g
Włócznicy: Uzbrojeni w długie drewniane włócznie. Kiedy ustawią się w mur żadna szarża wroga nie jest im straszna. Słabi na ostrzał. Koszt: 1300g
6.2 Specjalne "jednostki"
Szpieg: może zostać wysłany na przeszpiegi do innych wiosek. Jest bardzo przydatny. Mamy 20% szans na niewykrycie szpiega przez wroga. Koszt: 2000g
Dyplomata:dzięki niemu możemy nawiązać kontakty z innym państwem jednak ona także musi posiadać dyplomatę. Koszt: 1000g
Kapłan: nawraca niewiernych na jedyną słuszną wiarę jaką jest nasza wiara. Koszt: 1000g
7.Budynki
Możemy budować 1 budynek na dzień (normalny dzień)
7.1Żywność:
Plantacja: teren oddzielony od innych, są na nim sadzone warzywa i owoce. Koszt: 500g. Długość budowania miesiąc (pół normalnego dnia). Zyski: 2 żywności co rok
Farma: jest to wykarczowany obszar na którym hodujemy zboże. Koszty: 750g. Długość budowania 2 miesiące (1 dzień). Zyski: 3 żywności co rok
Miejsce czci: na środku miejsca czci znajduje się posąg przedstawiający bogów, a wokół posągu są ławeczki. Koszt: 500g, 1 kamień. Długość budowy tydzień (2 normalne godziny). Zyski: można rekrutować 1 kapłana oraz +1% poparcia przez rok
Kościółek: rozwinięcie miejsca czci. Jest to drewniana budowla gdzie czcimy bogów. Koszt: 1200g, 3 kamienie (bądź 3 drewna). Długość budowy 3 tygodnie (8 normalnych godzin). Zyski: +2% poparcia co rok, możliwość rekrutacji 2 kapłanów
Domek wodza (ew jaskinia): domek/ jaskinia wodza to miejsce gdzie wódz podejmuje decyzje. [mamy to na początku, bez tego budynku nie zbudujemy innych). Zyski: +1 jednostka wojskowa do rekrutacji
Domek wojowników: w doku wojownicy uczą się sztuki wojennej oraz podstawowych pchnięć. Koszty 2 kamienie, 1000g. Długość budowy: 4 tygodnie (11 normalnych godzin). Zyski: +3 jednostki do rekrutacji, +1 szpieg
Koszary: koszary to większa wersja domku wojowników. Koszty: 5 kamieni (bądź 5 innych surowców budowlanych)2000g. Zyski: +6 jednostek do rekrutacji, +2 szpiegów. Długość budowy 1 miesiąc (12 normalnych godzin)
Dom obrad: w tym domu dyplomaci rozmawiają miedzy sobą i podejmują ważne dla państwa decyzje. Koszty: 1200g, 3 kamienie. Długość budowy 2 miesiące (1 normalny dzień). Zyski: +2 dyplomatów do rekrutacji.
Palisada: Palisada to prosty mur który nie jest w stanie wytrzymać silniejszego uderzenia. Koszty: 750g, 2 kamienie. Zyski: większa możliwość obrony
Mur: Kiedy zbudujemy mur nasi obywatele mogą czuć się bezpieczni. Budowla ta jest solida i na niej możemy opierać naszą obronę. Koszty: 2000g, 5 drewna, 2 kamienie. Długość budowy 3 lata (15 normalnych dni). Zysk: +1% morale co rok, zwiększona obronność osady
Nowa mechanika. CO o niej sądzicie? Czy nadaje się do gry?
Offline